Księga znaku / Brand book
Brand book jest kompleksowym zestawem wytycznych określających, jak skutecznie komunikować się z klientami za pomocą identyfikacji wizualnej marki.
Stanowi niezbędne narzędzie dla projektantów, projekt managerów i innych osób zaangażowanych w tworzenie i użytkowanie marki.
Brand book w prosty sposób prezentuje zasady dotyczące korzystania z logo, definiując, co jest dozwolone, a co stanowi absolutny zakaz.
Rzetelnie i precyzyjnie przygotowany brand book zawiera podstawowe wersje loga, informacje dotyczące kolorystyki, siatki modułowej, odstępów ochronnych, wytyczne dotyczące typografii oraz zasady stosowania logotypu na różnych nośnikach, opakowaniach i materiałach reklamowych.
Posiadanie brand booka przynosi wiele istotnych korzyści, takich jak prawidłowe użycie loga, podniesienie prestiżu firmy i marki, pomoc w skutecznej komunikacji z klientami i pracownikami, a także wsparcie w efektywnym marketingu i sprzedaży.